Followers

Gamers

Saturday, January 8, 2011

Game ke robot

Err... aku tak galakkan kau baca entri ini kerana isinya sukar difahami jika kau tak main game yang aku main sekarang. Ini bukan tujuan nak promosi game tu, hanya peringatan untuk aku...

---


Aku suka main game. Tapi sebenarnya aku lebih suka robot mainkan game untuk aku. Pelik?

Tidak, kerana satu-satunya sebab aku main game adalah untuk menang. Apa cara pun boleh asal aku menang. Seperti aku pernah cerita dahulu... aku lebih suka memanipulasikannya dari seronok mengadap.

Game online amat menelan masa. Berbeza dengan game offline, aku tak boleh main cheat code. Nak taknak, kena la main. Dalam pada main, kepala ligat memikirkan cara untuk memanipulasikan supaya aku dapat cepat menang, banyak duit dan lain-lain lagi.

Banyak Game online yang aku main sekarang cuma entri kali ini aku hanya nak cerita 1 je Game online yang aku masih main.



Samurai Of Legend RPG!



Text-based online game. Lama dah aku main game ni. Rasanya mula pada April 30, 2009. Aku ingat lagi, masa tu baru habis peperiksaan akhir semester. Baru-baru ni aku buka tapi tak aktif sangat. Saja buka supaya akaun aku tak dipadamkan.

Banyak trick dalam game. Antara yang aku suka sebut adalah trick naikkan stat dengan cepat.

Trick-nya mudah. Mula dari minit ke 0 atau 5, kau harus penuhkan energy, tingkatkan will sehingga <500%>power gym.

Harus diingat,
  1. Semua mesti dilakukan dalam masa 5 minit kerana setelah habis 5 minit will akan reset pada 100% sekiranya melebihi 100%
  2. Bekalan Rice dan Gold serta Power Gym mesti cukup.


Kalau ikut gambar rajah skematiknya:-

Maka, bila stat dah hebat, boleh la aku bantai semua musuh lama aku... wahahaha...

Aku harap aku boleh programkan benda ni menjadi robot. Ya... ya... aku tahu ia melanggar peraturan game tu tapi bagi aku berbaloi untuk aku cuba. Huhu...

Aku harap, bila aku dah habis study pasal pengaturcaraan nanti, ini adalah program pertama aku cipta. Aku harap...

Oh ye... masih membaca Beginner Programming for Dummies. Makin aku baca, makin teruja untuk aku mula buat program. Huhu...

Aku ucap selamat k...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...