Followers

Gamers

Thursday, January 6, 2011

Tutorial : Auto-post Blogger Post pada Facebook

Aku harap blog aku jadi popular macam dulu. Lama tak menulis membuatkan aku kehilangan pembaca. Hanya beberapa kerat je seperti kau dan kau masih setia membaca blog aku. Maka, aku mengambil pendekatan yang proaktif untuk meng'auto-post setiap entri aku di facebook.

Langkah pertama:
Login Facebook dulu

Langkah kedua:
gi sini. http://apps.facebook.com/rssgraffiti/


Langkah ketiga:
Isi la 3 benda penting ni. Yang paling penting Feed URL. Kalau tak tau apa tu? biasanya URL ni ada pada bawah blog kau.


Biasa tengok kan?

Langkah keempat.
Tekan Save. Boleh preview dulu tengok macam mana. Ni tutorial asas je. Yang lain-lain sendiri selongkar...

Semoga blog aku kelak ramai pembaca. Huhu... Selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...