Followers

Gamers

Tuesday, January 11, 2011

Oh Bidadari Saya...

Lepak-lepak camni teringat aku suatu ketika dahulu. Ketika aku bertemu mereka, 2 bidadari aku.

Aku ingat lagi masa tu riuh, semua sibuk dengan kerja masing-masing. Aku hanya melihat, kerana ketika itu, tiada yang menarik pun yang mereka lakukan untuk aku turut serta.

Dan ketika itu aku melihat dia, dan dia... mereka.

Kedua-duanya manis di pandang dan bijaksana. Aku ingat lagi perilaku aku bila berbicara dengan mereka. Perlu susun frasa dengan betul, mesti punya maksud setiap tutur kata itu.

Kenapa kau tanya, kerana aku takut jika mereka tanya mengapa ketika aku sedang membincangkan sesuatu. Malu kalau tak mampu nak jawab... huhu...

Mereka selalu berdua. Melihat mereka berdua aku fikir tiada yang mampu menandingi kehebatan yang ada pada mereka. Hingga satu ketika salah seorang dari mereka pergi, dan ketika itu aku lihat malapnya kehebatan mereka.

Mereka tidak sama, namun duet yang mereka hasilkan mampu membawa perubahan kepada persekitarannya. Dan aku merasainya.

Aku tidak lagi bosan dengan persekitaran baru itu. Setiap hari aku luangkan masa bersama mereka. Dan paling teruk pun, dapat melihat mereka.

Tamak? maaf, aku tak mampu memilih antara mereka. Dan aku tidak peduli kau, aku mahu mereka berdua.

Hurm... aku ingin balik ke masa itu, bersama mereka berdua, bermain, bekerja. Dengan ada mereka berdua, tiada apa lagi yang dapat menakutkan aku.

Dan itu yang membuatkan aku suka...

Namun sekarang, jika aku mahu memiliki mereka, aku harus memiliki syurga. Tempat tinggi itu, aku harus memilikinya.

Dalam setahun, dua tahun, barangkali bertahun-tahun. Aku tak tahu. Apa yang aku tahu, aku harus berusaha memiliki syurga itu, memiliki mereka berdua...

Semoga aku berkesempatan untuk itu. Aku ucap selamat kepada diri aku... kerana aku tahu, mereka berdua sentiasa selamat di atas sana...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...