Followers

Gamers

Friday, January 7, 2011

Sila semak status kau... Update tak?

Baru-baru ni aku agak sensitif bila nak mula chat dengan kawan lama, khususnya kawan perempuan. Aku akan mulakan dengan melihat status mereka dahulu. Kalau statusnya married, pisau kat leher pun aku takkan mula untuk berkata "hai" pada chatbox.

Aku minta maaf kalau metafora aku gunakan kedengaran kasar...

Aku percaya pada karma, setiap permbuatan ada pembalasan. Maka, dengan mengambil langkah begitu, aku harap kalau suatu hari nanti jika aku ada isteri, orang takkan kacau isteri aku.

Benda yang ringkas, seperti ucapan "hai..." sebenarnya amat berbahaya. Dan aku bercakap berdasarkan pengalaman.

Aku tak peduli kalau kau orang kata aku budget hot. Tapi aku amat yakin dengan kemampuan aku untuk merosakkan sesuatu hubungan dengan bermulakan ucapan hai. Dan ini juga berdasarkan pengalaman.

Tapi, kalau mereka dahulu yang masuk mahu berbual, aku tak sombong. Aku akan layan. Cuma dekat kepala selalu ikat kain, menahan peluh memikir setiap perkataan yang baik untuk diucap kepada isteri orang.

Aku bukan budak sekolah lagi. Ramai kawan-kawan aku, baik laki atau perempuan dah berkahwin. Dan semakin tua, aku percaya kita semakin perlu untuk menjaga setiap tutur kata.

Oh, status yang aku katakan tadi biasa aku semak di facebook, atau melihat foto-foto mereka. (kalau kahwin mesti letak gambar kahwin kan)

Aku ada banyak masalah sekarang, maka aku taknak masalah baru muncul dalam hidup aku. Katalah apa sahaja, aku yakin aku buat benda betul.

Kesimpulannya, tolong... update status kau. Tolong mudahkan kerja dan kesensitifan aku ni.

Hm... adakah aku terlalu pelik, atau terlalu sensitif. Aish...

Aku ucap selamat k..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...