Followers

Gamers

Friday, September 28, 2012

Insomnia

Insomnia...


Merujuk kepada wikipedia bahasa Inggeris adalah difficulties initiating and/or maintaining sleep, or non-restorative sleep, associated with impairments of daytime functioning or marked distress for more than 1 month

kesukaran memulakan dan/atau ketidakupayaan meneruskan tidur, disebabkan oleh ketidakselarian masa atau kesukaran yang dihadapi untuk lebih dari 1 bulan.

Aku tahu Bahasa Melayu aku lemah. Terutama bila menterjemah... *wink...


Insomnia bukan aku. Aku senang tidur cuma pada masa yang salah. Sejak resign dan trading, aku tidur pada waktu bank London dan Amerika tutup. Waktu aktif aku trading adalah pada 3 petang hingga 12 tengah malam waktu Malaysia.

Cuma baru-baru ini aku kuat tidur. Ya, tidur bagi aku seperti makan coklat, atau menembak dalam game... cara aku melepaskan tekanan.

Teringat masa dekat universiti, aku boleh sahaja tak tidur untuk 3 hari maksimum. Selepas itu, aku out. Sekarang jarang dah... Aku dah tua mungkin... tak kuat macam dulu...


Aku nak tidur malam macam orang lain cuma baru-baru ini macam sukar. Semalam aku cuba pasang radio bila nak mula tidur.

Lena~~~

Dan baru aku sedar, malam kat bilik aku amat agak sunyi... Aku takde masalah tidur dalam bilik yang terang. Cuma sukar sedikit kalau sunyi. Sebab tu aku boleh tidur pagi, tengah hari, petang... bising kan siang hari.

Tak berapa lama dulu. Sekarang tiada...

Aneh... tanya benda aneh... oh.. Syefa tak menulis lagi... rindu dia... antara penulis blog terbaik yang pernah aku baca. Benda yang dia tulis memang aneh. Bukan sesuatu yang macam blog tutorial atau blog serius... Cuma hanya cakap-cakap manusia biasa yang aneh. Benda aneh... dapat?

Aku suka malam. Sayang pula nak tidur. Malam takde gangguan. Sunyi je. Jadi masa-masa macam ni kalau ada kerja, memang best. Boleh nampak prestasi kerja aku malam dan siang.

Macam masa kat kolej matriks, orang study aku tidur. Orang tidur aku study. Forever alone kot.. Haha... Rindu masa belajar. Masa ada masalah. Study je. Bila masuk universiti aku agak kucar kacir sedikit.

Eh, dah pukul 7 pagi. Aku nak tidur dulu. Aku ucap selamat... Ya.. ya... aku esok aku cuba tidur pada masa yang betul... Esok ok.. bukan besok... haha....

Aku ucap selamat
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...