Followers

Gamers

Thursday, September 27, 2012

Mawar adalah merah

Si Dia Tunggu Bukan Ucapan “I Love You” Tapi “Aku Terima Nikahnya”

Sakit punggung!? *Thee hehe...

Aku tak sakit. Aku takde awek pun. Kau ada awek mesti sakit punya. Melainkan kau sedang usaha untuk ucap "Aku terima Nikahnya..." Good luck!

Bukan tak ada hati. Ada, aku ada hati, tetapi memandangkan keadaan aku sekarang, aku tak cukup hebat nak jadi suami, atau bapa...

Mana orang nak aku, masih duduk depan pc, main game, blogging, tengok youtube, layan facebook. Alamak, kantoi apa aku buat depan pc... *wink.

Ya, kau yang terasa, aku tipu kau aku kata aku dah boring main game. Kebenarannya aku masih suka main game. Problem!?


Semasa aku menulis ini, ada iklan di era.fm dari Datuk Siti bagi nasihat, masa muda jangan main cinta. Dia kata betul. Aku percaya tu.

Suka -> lambat, gi kat orang lain
Dicinta -> kawan dia hasut -> pisah -> kapel balik -> pisah
Mencinta -> jarak jauh -> khianat/curang

Tapi kadang aku fikir aku kena sumpah, sebab tu jodoh susah nak lekat. Aku pernah cakap pada kebanyakan orang, aku akan kahwin bila muka aku jadi muka depan majalah Forbes. Cekal... Selama-lamanya la aku tak kahwin. Tu orang kata...

Aku kata... Mungkin... *wink

Aku ada benda yang selalu bermain dalam fikiran aku bila orang tanya bila nak kahwin...
Pencapaian hidup seseorang lelaki berdasarkan hebatnya dia membuat duit lebih dari mampu isteri menghabiskannya. - msuhaimi2007
Aku tak boleh keluarkan benda ni dalam kepala. Ia macam dna aku. Andai satu hari nanti aku kahwin gak di saat isteri aku lebih hebat habiskan duit dari aku buat duit, bermakna sumpahan tu terburai terlerai. Allah Maha Kuasa kan...

Lagipun, betul ke aku kena sumpah. Haha...



Dunia sekarang ni duit, duit, duit... Aku selalu ada masalah dan kebanyakkannya aku selesaikan dengan duit. Sebab tu aku fikir duit itu amat amat penting. Penting... Penting... Aku selalu nasihatkan anak-anak dara tua dan janda agar menjadi mata duitan sedikit. Banyak dah lelaki kaya kat luar sana zaman sekarang ni. 

Kau nak tengok perempuan yang kau sayang, kau ucap I love you atau kau ucap aku terima nikahnya hidup susah. Aku tak sanggup. Bergaduh dengan si dia pun aku tak sanggup. Bercerai, elakkan. Peace world! Overthinking... hurm...

Jadi kesimpulannya. Cari duit dulu. Cinta datang selepas cita-cita.

Ramai orang desak nasihatkan aku supaya beritahu yang aku suka Mahluk Tuhan Paling Comel. Aku kemudian akan tanya...

Selepas itu? Apa? Kapel? Kahwin jauh sekali... Bercinta tak semestinya memiliki... *wink...


Dia perempuan baik. Iman muda musim pertama je layak jadi bakal suami dia. Kalau aku boleh patah balik masa, aku nak pergi waktu aku sekolah dahulu. Belajar agama pandai-pandai. Masuk rancangan realiti Imam Muda. Atau jadi ustaz kat youtube. Barulah jadi lelaki berkualiti tinggi... dan kaya... *wink lagi.

Banyak kenyit mata... sakit..

Aku nak. Tapi aku nampak jelas antara aku dan kahwin ada rumah, kereta, majalah Forbes, game, emas... Oh, aku terlalu duniawi. Tapi itulah aku. 

Aku nak keluar kejap. Kau kalau nak lepak sini lagi aku syorkan kau tengok video dibawah. Penting! Penting! Hanya kalau ko nak lepak sini lagi...


Hehe... Aku ucap selamat...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...