Followers

Gamers

Wednesday, September 26, 2012

Tutorial : Mengakses PC menggunakan Android.

Lama tak buat tutorial.

Kali ini aku nak tunjukkan anda semua bagaimana menggunakan smart phone android korang untuk mengawal pc korang.

Langkah 1
Download dan install dulu Teamviewer. Percuma je pun.

Nak install boleh, tak nak install pun takpe. Aku install je, memang nak guna pun.

Langkah 2
Install Teamviewer kat Android korang. Boleh cari di Google Play. Tau kan?

Langkah 3
Buka aplikasi Teamviewer di PC korang.

 Perhatikan Your ID dan Password tu.

Langkah 4
Buka aplikasi Teamviewer di Android korang. Isi ID dan password seperti yang tertera kat PC korang. Click Remote Control.

Langkah 5
Enjoy...

Aku gunakan aplikasi ni untuk trading sebab aplikasi FX kat android kureng sedikit. Jadi susah aku nak buat kajian bila aku keluar dari rumah. Ya betul, pastikan PC kau on dan online baru guna...

Aku ucap selamat..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...