Followers

Gamers

Wednesday, January 16, 2008

Artis hampeh....!

Hm, aku bukan suka sangat citer pasal artis. Ya, aku suka dengar lagu dan muzik tetapi untuk mengetahui siapa penyanyinya aku tak berminat. Cukup sekadar sedap telinga aku menerimanya.

N tu bukan yang aku nak membebel hari. Bebaru ni aku terbaca kat blog orang lain pasal artis kat Malaysia ni dah mula nak tiru macam omputeh. Dedah sana sini. Kan tak manis di pandang sebagai orang timur. Wah... sedih aku. Dorang dah la 'public figure', buat lak perangai tak senonoh. So macam mana orang lain nak pandang bangsa kita sebagai bangsa terhormat.
Dari Abu Daud Said al-Khudri r.a. berkata: Rasulullah SAW bersabda: Janganlah seseorang lelaki memandang aurat lelaki, begitu juga dengan wanita jangan melihat aurat wanita.
Kes pertama aku baca bebaru ni pasal Faisal Tahir. Ada ke tengah-tengah buat persembahan ble lak bukak baju n tarik tali pinggang. Rock sangat la tu. Hampeh tul. Kan ramai orang yang tengok, ada orang tua, remaja n yang paling aku bimbang ialah kanak-kanak. Ye la, kanak-kanak kan mudah terpengaruh dengan benda-benda macam ni. Kan tak elok untuk generasi masa hadapan. Huh...!

Dalam hadisnya yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah, Rasulullah s.a.w. bersabda:
“Ada dua golongan dari ahli neraka yang belum pernah saya lihat keduanya itu: (l) Kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka pakai buat memukul orang (penguasa yang kejam); (2) Perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat, rambutnya sebesar punuk unta. Mereka ini tidak akan boleh masuk syurga, serta tidak dapat akan mencium bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian.” (Riwayat Muslim)

Kes kedua pasal Zarina yang berlakon citer anak pontianak kat tv3 tu. Bebaru ni gambar bogel dia dah tersebar kat internet. Hah! nak cakap camne lagi. Tak malu ke...? Oh kalau aku rasa macam nak duduk kat Marikh dah... Malu oh... Pakwe dia lak macam la hensem sangat (macam aku hensem sangat kutuk orang...). Yang aku takleh blah tu ble lak bergambar lagak bangga la buat cam tu. Tak fikir ke sok kat akhirat camne... Hampeh tui.

Huu... emo lak aku hari ni... Anyway, kalau korang nak tengok apa2 gambar ke aku tak tepek kat sini. Gi la carik kat Google. Berlambak dah... Ai... Manusia akhir zaman...

Sumber dari...
http://islamaddeen.blogspot.com/2007_10_28_archive.html
http://hikmatun.wordpress.com/2007/02/15/aurat-apa-sudah-jadi/
http://akukaya.com/
http://likeall.blogspot.com/
http://www.khai.scukz.com/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...