Followers

Gamers

Wednesday, January 9, 2008

Sepetang bersama aku...

Hari ni biasa saja. Kuliah dari pukul 9 pagi sampai 11 pagi. Aku balik bilik naik bas. Dan bila sampai bilik, aku letakkan beg aku then keluar balik naik kereta. Heh, sebenarnya kemarin kereta aku rosak. Kaburetor (betul ke aku eja ni..) macam dah tahap kene tukar. Hoho... awal sem, duit nak beli buku, nasi dan nak bayar bil internet ni lagi (huhu...), mana mampu aku nak tukar kaburetor (sekali lagi maaf kalau aku salah eja) yang berharga... RM800. second hand pun dah RM 400... cian kereta aku. Tak berganti dia sem ni. Maafkan aku wahai L coz dapat tuan yang sengkek macam aku ni... huhu...

Well, sekarang kepala aku dibebani dengan assignment dan projek yang bakal tiba. Sayup-sayup kelihatan aku di masa hadapan bergerak lebih pantas dari cahaya hanya untuk menyiapkan assignment dan projek yang bakal tiba. Semester ni banyak subjek membaca, so banyaklah stok-stok kismis dan buku yang aku sendiri tak tau mana nak letak dalam bilik aku ni...

Salah satu assignment yang bakal aku geruni ialah subjek Applied Numerical Method atau dalam bahasa, Kaedah Berangka Gunaan. Di mana perisian FORTRAN dan MATLAB bakal menggantikan Mozilla Firefox serta Yahoo! Messenger yang sering mengisi hari-hariku. Apa kejadahnyer FORTRAN dengan MATLAB tu..? Ia perisian komputer yang sering digunakan oleh saintis dan para jurutera untuk menterjemahkan data-data dan persamaan dalam bentuk result... (kenapa aku suka pusing ayat...) Kepada para-para programmer, korang lagi arif pasal benda ni koz secara jujurnya, aku kene bukan buku dari bab pengenalan untuk guna perisian ni. (padan muka aku...)

Dan pada sesiapa yang suka membaca diari aku (berikutan dengan undian di emosional) korang mungkin perasan dah takde 'Kuota' untuk Cahaya Kemuliaan dalam blog aku. Well, aku dah delete semua post aku di bawah label Cahaya Kemuliaan. Dengan harapan, ada cahaya lain lak yang bisa untuk aku terjemahkan ke dalam blog aku ni. Secara jujur, aku mahu lupakan dia secara total. Kejamkah aku...? Hm... berani sila tinggalkan komen...

Walaupun dan 9 hari berlalu, aku still nak ucapkan Selamat Tahun Baru. Tahun ni aku ibaratkan tahun kebebasan untuk aku dari segi pemikiran dan perasaan aku kerana semua yang aku usahakan tahun lepas telah berbuahkan hasil. Well, aku still pakai nama msuhaimi2007 untuk mengenangkan hari-hari sukar yang aku lalui pada tahun 2007. Tahun lepas banyak memberi makna kepada hidup aku...

Apa lagi aku nak citer... Aku ingat nak ubah template blog aku kepada template yang lebih menunjukkan aku adalah seorang...
  • Pecinta wanita
  • meminati kereta dan komputer
  • terlalu rasional dan terlalu emosional
Jadi, aku perlukan sokongan dan cadangan korang semua agar semua ini jadi realiti yang bisa buat hatiku senang untuk meng'update' blog aku yang permai ini.

Penutup, hm... aku pun tak tau nak cakap ape lagi walaupun di dalam otak aku terlalu banyak benda yang sedang dipermainkan. Sampai di sini je la kisah aku dan aku... Lain kali aku citer lagi...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...