Followers

Gamers

Friday, January 18, 2008

Post Rojak... Giant dan Proton...?

Haha... pelik kan tajuk posting ni... huhu, aku malas nak buat dua post nak seperatekan diari aku dengan dunia automobil...

Well, pagi ni memang pagi yang amat memenatkan. Lepas je habis kuliah jam 10 pagi, aku bergegas keluar. Kenapa? koz hari ni hari pelancaran Proton BLM oleh PM kita. huhu... ku tak la gi pelancaran tu tapi aku gi Angsana je... Well, just nak tengok sebelum kereta tu diberi sentuhan terakhir.

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Well, aku tak gi terus ke Angsana. Aku singgah dahulu ke Giant Jalan Skudai. Hm, ada barang nak beli. Honestly, aku tak pernah gi supermarket or hypermarket time dia baru buka pagi-pagi. Heh, takde orang. Aku tak perlu berhimpit-himpit nak amik barang dan tak perlu beratur panjang just nak bayar. Haha, betapa mudahnya hidup aku hari ni...

Lepas puas membeli belah (bukan beli banyak barang pun...), aku terus ke Angsana. Ni lagi best. Parking berlambak gler. Haha, aku siap buat tayar aku spin sekali, saja nak kasi bunyi. Ye la, parking kat atas, kan bukan jalan tar. So time ni la nak buat bunyi tayar bising tanpa perlu membotakkan tayar. (tayar mahal sekarang... yeke...) Aku ingat kalau aku nak buat lagak drift cam dalam citer Tokyo Drift pun leh. Tapi sayang, Proton Saga lame aku ni tak mampu nak drift, FF layout (n tuan dia bukan tau pun camne nak drift pun...wakaka...) .

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Sampai kat tempat Proton BLM tu dipamerkan. Aku lihat kereta yang tak sempurna rupanya lagi. Heh, tanya orang sana, esok baru nampak cam kereta. So, aku snaplah beberapa gambar. Just nak jadikan kenangan bila satu hari aku lihat dia di atas jalan, aku dapat x-ray semua part yang ada dalam kereta tu.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Aku bangga dengan Proton. Dorang buat kereta yang boleh kita banggakan, ya... kereta Malaysia. Aku dah lama tunggu dorang akan keluar Proton BLM ni. Murah, selamat dan laju. Aku tak harap Malaysia penuh dengan Kancil koz aku tak suka kereta tu (time terdesak naik gak Kancil, talak sombong....). Sebab apa aku tak suka... sebab aku memang tak suka... haha...

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Well, aku tau korang tak puas dengan gambar tak siap ni... so aku bagi la link ke website yang ada gambar Proton BLM ni dalam dan luar.

http://www.terato.com/cars/content/view/822/47/

Dan kalau korang nak brochure dia leh download kat sini...

http://www.proton-edar.com.my/index.php?page=newsaga

N layan la video ni... laju gler proton BLM ni... huhu


Majulah Proton untuk Rakyat Malaysia... Hidup Proton...

*FF layout - Front engine front wheel
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...