Followers

Gamers

Friday, January 25, 2008

JL Blogger Mania Musim Ke 2...!?

Sesuatu yang bermula pasti akan berakhir...

Sesuatu yang aku takuti datang kembali,
Cuba merampas sesuatu yang aku usahakan dahulu,
Tanpa belas, mereka mencabarku,
Sang Juara yang kekal di takhta atas....

Siapakah dia...

Haha... gimik je tu.

Image Hosted by ImageShack.us


Just untuk maklumat korang. Forum Jomlayan akan mengadakan pertandingan JL Blogger Mania Musim Ke 2 Tahun 2008. Ya, sekali lagi, dorang dengki kat aku coz aku juara musim lepas (hehe...), n cuba untuk merampas title Blogger Mania daripada aku. Haha... Mana leh, aku kan champion... (ter 'riak' lak...)

Haha, so korang semua. Terutama blogger-blogger ulung yang memang dah otai pasal blog ni. Apa tunggu lagi, time ni la nak tunjuk kehebatan masing-masing. Yang takde blog, jangan risau. Forumer-forumer kat sana akan ajar korang camne nak buat blog. Korang tanya la macam-macam, dorang layan je...

Aku citer sikit format pertandingan dia. Hm... aku tak pasti sama ke format dia macam tahun-tahun lepas tapi ada khabar-khabar angin mengatakan formatnya lebih kurang sama...

Minggu pertama biasanya pendaftaran. Ape-apehal korang daftar dulu kat forum tu. Then nanti kalau tak salah 30 Januari nanti dorang akan buka pendaftaran, (nanti kalau aku tau masa yang tepat aku bagitau...;P). Then gi la berforum dulu, kenapa...? Time ni la korang ble tanya dorang banyak2 soalan pasal nak buat blog ni. Lupalah nak cakap, dorang akan meminta korang letak beberapa item wajib. Apa itu item wajib. Haha... rahsia...Then, minggu2 seterusnya baru bermula pertandingan.

Format dia mudah. Korang akan diberi satu tajuk tugasan. Then, korang citerlah apa yang patut berdasarkan tajuk yang dorang bagi kat blog korang. Para-para juri akan menilai tugasan korang berdasarkan item wajib, theme/susun atur blog, posting, kreativiti dan fakta. Senang kan. Untuk rujukan format lepas, sila gi kat sini...

http://www.jomlayan.com/mybb/pendaftaran-jl-blogger-mania-t-7579.html

Ia menggunakan sistem kalah mati. So, pandai-pandailah. Haha... So aku cabar korang sume. Tak kiralah yang otai blog ke, yang amatur ke, yang takde blog ke, Jom Layan Blogger Mania ni. Time ni la korang nak dapatkan trafik untuk blog korang... Amacam, ada berani...

Korang ble g sini untuk maklumat lanjut berkenaan dengan pertandingan ni...

http://www.jomlayan.com/mybb/jl-blogger-mania-2008-t-10092.html

Dapatkah korang merampasnya dariku... Hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...