Followers

Gamers

Monday, October 3, 2011

BPL minggu ini.

Minggu ni BPL kurang debar kecuali perlawanan antara Tottenham Hotspur vs Arsenal. Tapi itu kita cerita nanti.

Keputusan minggu ini

Semua 'Big Four' menang kecuali Arsenal. Apa makan la Arsenal ni. Andy Carrol akhirnya ledak juga sebiji ketika menentang Everton. Tapi 2-0 je dengan lawan 10 orang? Liverpool patut lebih kuat dari itu.

Manchester City menang bergaya dengan Blackburn 4-0. Aku tak fikir ini hebat kerana memang dari awal musim mereka suka ledak. Cuma ada sedikit debar kerana beza gol mulai dekat dengan Machester United. Aguero sakit tapi aku fikir kita ada 2 minggu lagi sebelum BPL bermula semula. Sempat baik ni. Cuma tak sangka Nasri mula menunjukkan sengatnya. Mana la bro Silva ni. Nasib ada 1 assist.

Manchester United menang 2-0 dengan Norwich. Apa nak heran. Aku peminat Man U pun ngantuk tengok perlawanan ni. Separuh masa pertama, punya la malas. Barisan pertahahan boleh macam biar sorang je jaga. Rooney macam hilang bisa, baru baik sakit agaknya. Tapi rasanya tiap kali Man U lawan pasukan lemah ni, memang separuh masa pertama tak buat pape. Macam haram.

Chelsea memang selesa dengan Bolton 5-1. Tengok gol awal minit ke 2 dari Sturridge dah agak Chelsea memang ledak. Cuma tak sangka Lampard mampu buat hat-trick. Terbaik dari Chelsea. AV-Boas bakal bertambah buas mengurus pasukannya. Ada debaran kelak.

Dan apa kena QPR kena belasah 6-0 dengan Fulham. Baru ingat nak sambar baju QPR satu. Aish...

Dalam Fantasy Premier League aku ada buat pertukaran Rooney dengan Adebayor dengan harapan bolehlah beliau ledak ke apa. Haram. Hanya ada satu assist. Tapi perlawanan Spurs dengan Arsenal semalam memang sengit. Kalaulah Adebayor tak tido masa ada bola leret depan dia, kalaulah Adebayor rembat atas sket dari Szczęsny. Kalaulah... Ah... persetankan.

Spurs memang hebat. Bagi aku apa yang mereka perlukan hanya kerjasama. Wonderpet ada pesan, "apa yang penting, kerjasama..." Pemain mereka banyak yang ada skill dari segi individu. Tetapi sebagai satu pasukan, aku rasa kureng. Kalaulah ada... Aku tak nafi mereka bakal gantikan Arsenal dalam Big 4. Wahaha...

Arsenal pula, Sagna dah sakit. Aku tumpang kasihan. 8-2 masih segar dalam ingatan. Tapi aku fikir itulah adat bola. Ada yang sakit. Minggu depan dah kurang seorang pemain utama. Macam mana...? huhu... Arsene Wenger baling botol lagi...

2 minggu dari sekarang

Walaubagaimanapun, 2 minggu dari sekarang adalah minggu aku tak boleh tenang. Kita akan ke Anfield. Manchester United lawan Liverpool. Kita ada rekod. Kita ada sejarah. Man U kemas dan lengkap dengan squad ledaknya. Aku mahu lihat ianya sengit. Kena bahan atau membahan aku tak kisah.

Yang penting aku tahu, perjalanan Juara yang ke 20 itu sudah bermula. Glory2~!Pergh... aku tulis review BPL. Tak boleh blah... Huhu... Aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...