Followers

Gamers

Sunday, October 23, 2011

FX - TMMS7 - Minggu 4

Huaa... Kecundang akhirnya... tapi ini bukan permulaan untuk berputus asa.

Cukup bicara. Order yang paling bawah itu adalah rugi. 200 pips. Dan aku masih ada floating sell pada EURJPY -100pips. Menyedarkan aku betapa pentingnya pengurusan kewangan.

Setelah berbincang dengan kawan-kawan seangkatan forex dengan aku, kami bersetuju yang pengurusan kewangan aku tak lain tak bukan hanya seperti skim cepat kaya.

Cara aku masuk lot mudah, balance yang ada aku bahagi 1000, dan itu lot aku. Masalah dengan cara ini, sekali rugi sudah mencukupi untuk menjahanamkan 2 minggu punya hasil.

Kami sepakat mengkaji kembali pengurusan kewangan aku dan bersetuju dengan
  1. 2000 pips equiti untuk trade.
  2. Lot mengikut balance gandaan 50. 
    1. Kalau ada USD100, lot 0.05
    2. Kalau ada USD 125, lot 0.05
    3. Kalau ada USD150, lot 0.08
Jadi, graf keuntungan aku kini adalah linear, bukan exponential lagi. Lambat tetapi sekurang-kurangnya satu order tidak meranapkan kerja berminggu-minggu. Sekian...

Aku ucap selamat
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...