Followers

Gamers

Wednesday, October 5, 2011

Malam ini seperti selalu aku tak mampu tidur. Tiada yang aneh di situ. Kerana setiap malam memang bukan masanya untuk aku tidur. Hehe...

Buka Firefox tengok apa yang berkenan. Tutup. Buka MT4. Hm... ada sesuatu yang aku berkenan. AUDUSD... Seperti yang aku pernah kata dahulu, teknik aku gunakan sekarang hanya teknik malas. Jadi aku tak harap aku dapat untung lebih dari 100 pip.

Siapa sangka baru hari Selasa, dah 160 pip. Alhamdulillah, trend hanya gerak satu arah.

Walaubagaimanapun, sepanjang beberapa bulan aku guna teknik ni, aku tak pernah lihat ianya beraksi. Biasanya aku lihat, letak PO dan tutup. Bila aku buka balik dah selesai.

Jadi malam ini, kerana aku tak mampu tidur, aku fikir aku mahu lihat ianya beraksi. Dan ketahuilah, ia bukannya sesuatu yang baik untuk orang yang agak lemah semangat bila duit menjadi punca.

Tiada PO yang kena pada AUDUSD, cuma aku terfikir kalau aku silap sedikit, barangkali sekarang akan float 191 pip, menghampiri 200 pip. Aku tidak mahu lihat itu, dan aku tahu itu limit aku. Hm... walaubagaimanapun, ada order baru dari USDCHF, dan sekarang sedang float 82 pip. Tenang, masih jauh. Aku akan kupas benda ni pada hujung minggu nanti.

Aku hanya melihat, tidak berbuat apa. Ketenangan sebegini ketika MT4 terbuka adalah tidak ternilai harganya. Aku fikir aku banyak berubah. Cara aku melihat carta, membuat order dan menilai setiap keputusan aku. Dan paling penting, aku hanya tenang.

Mungkin kerananya semuanya masih dalam perancangan aku. Aku terfikir bagaimana kalau ianya terkeluar dari perancangan asal. Hurm... Buat masa sekarang semuanya ok. Aku harap, aku dapat teruskan ini sehingga akhir hayat.

Oh, AUDUSD sudah turun 60 pip, hm... menarik... Jadi, tunggu sahaja entri akan datang.

Oh, satu lagi. Aku teringat seseorang. Hanya baru-baru ini aku rasa tidak keseorangan. Aneh, kerana kami tidak pernah berjumpa. Cuma mirip wajahnya kepada seseorang itu membuatkan ianya jelas bermain dalam fikiran aku. Aneh, aku tersenyum sendiri...

Barangkali, mengejar dia juga bukan sesuatu yang tidak baik pun untuk aku lakukan. Atau barangk ali aku hanya merasa terhutang budi kepada seseorang yang mirip itu. Huh... aku membebel lagi...

Aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...