Followers

Gamers

Wednesday, October 19, 2011

Cuai

Apa jalan yang aku pilih, asal aku tidak putus asa, suatu hari aku pasti berjaya...

Ini yang aku lihat sebentar tadi. Satu order baru masuk... Jika kau lihat, terdapat 1 active order, 1 pending order. Adakah aku hedging? Tidak. Semuanya mengikut pelan asal...

Pada mulanya aku letak buy stop seperti biasa. Tetapi garisan 1 (kuning) sudah keluar, membawa petanda trend akan berubah. Jadi, aku pun tunggu untuk masuk sell stop. Namun, jika ini adalah satu kesilapan, ianya hanya berpunca dari aku... melihat 5 carta lain yang telah memotong garisan 1 itu.

*rujuk sini untuk tahu apa benda garisan 1

Tetapi tidak pada AUDUSD. Yang belum memotong garisan 1 itu. Dan ordernya sudah aktif. Hanya AUDUSD... satu carta yang aku terlepas pandang ketika membuat analisa..


Melakukan analisa hanya pada 5 carta sedangkah aku buat 12 PO (buy & sell) untuk 6 carta. Peh... itu silap. Seharusnya setiap order bergantung kepada setiap analisa pada carta masing-masing... Melainkan kau guna teknik 1000 pip seminggu, basket trade... Hm...

Bila aku fikirkan kembali, elok juga kena buy dari sell. Memandangkan ia tidak mencecah garisan 1. Dan membawa makna, ia masih uptrend...

TP 10, aku harap ini tidak menjadi masalah kelak. apa akan jadi seterusnya... Hurm..

Aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...