Followers

Gamers

Saturday, October 8, 2011

Kita layan England pulak amacam?

Tak tidur lagi aku. Pagi ini ada bola. Ada 3 perlawanan tayang dekat Astro tapi aku pilih Montenegro menentang England. Kenapa? Sepanjang hidup aku, perlawanan bola yang aku layan dari mula sampai habis hanyalah BPL. Dan England majoriti pemainnya bermain untuk kelab di BPL. Huhu...

Aku tak sokong bola sepak tempatan? Ah ye... petang tadi aku baru tengok Australia menentang Malaysia 5 - 0. Sedih. Baru ingat nak sokong, aleh-aleh minit ke tiga Australia dah gol sebijik dan seterusnya kau imaginasikan sendiri. Ini antara sebab aku rela habeh duit kat Restoran Sara atau kedai mamak kat seksyen 7 dari ke stadium. Dan kekalahan 5 - 0 ini menguatkan lagi semangat aku untuk terus tengok bola di Stadium Astro.

Pemain Malaysia tidaklah semuanya teruk. Cuma perlu berlatih hantar bola, terima bola dan kawal bola dan kalau ini pun masih macam aku main, tak ke mana pun kalau letak pertahanan sampai 10 orang. Tetap bolos. Habis cerita.

Berbalik kepada cerita aku tengok Montenegro menentang England ini, sebenarnya aku nak lihat bagaimana corak permainan mereka. Sekali ingat, aku nampak Hart (Man City), Jones (Man U), Terry (Chelsea), Young (Man U) dan Walcott (Arsenal) sahaja yang macam bermain. Yang lain aku macam tak perasan. Mungkin tak kenal, (walhal ada Rooney (Man U)) atau tak menyerlah sangat bagi aku.

Corak permainan memang best. Ada Young dan Walcott sebagai pemain sayap banyak menghidupkan perlawanan ini. Ya, aku mampu nikmati bola sepak kalau mereka bermain bola sepak. Walaubagaimanapun, semua ini hanya mampu aku layan sehingga tamat separuh masa pertama.

Separuh masa ke 2 bosan. England mula bertahan. Tapi orang kata, pertahanan yang baik adalah serangan dan ini dibuktikan dengan ledakan 2 gol dari Montenegro. Takde serangan yang best lagi dari England. Dok sibuk buat kubu kat belakang. Nak cerita apa lagi...

Rooney pun satu. Tah hape ada dalam kepala tah, gi sepak orang. Hm, bila fikir balik, rasanya beliau mungkin ada marah pada bapa beliau berkenaan dengan kes... kau cari sendiri. Kad merah untuk Rooney sekaligus memberi mandat kepada Montenegro untuk gol sebiji. Bangang.

Kalau macam ni la kau main kat Anfield minggu depan, aku tak tau nak kata apa dah. Memang jadi bahan la aku sok.

Walaubagaimanapun, perlawanan ini seri 2 sama. England masih no 1 dalam kumpulan G dihadapan Montenegro. Tak kisah la. Aku hanya nak melihat pemain England bermain. Bukan sokong England pun.

Oh, smart juga tengok Walcott main. Cubaan sepak di luar kotak penalti beliau menarik. Sayangnya beliau masuk Arsenal... haha...

Aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...