Followers

Gamers

Sunday, August 17, 2008

Malam Mencari Diri

Mencari diri? Haha... Dah lama tak buat kerja macam ni... Keluar lewat malam dan balik time Subuh. Sejak aku ada kereta, aku buat gak kerja gila macam ini.

Dalam UTM, ada satu undang-undang yang memang serius begitu memualkan aku. As student who 22 years old, aku tak suka rasa dikongkong. And you guess right, tak boleh keluar/masuk selepas 12 tengah malam.

As stubborn and clever student, aku suka melanggar apa sahaja peraturan dan undang-undang (as long as i can endure it). Namun sekarang UTM dah cukup pandai. Dorang tahu pelajar seperti aku ini cepat sengkek, so aku dengar kalau aku masih berdegil mahu langgar peraturan ini, bayar je la saman dengan kadar yang baru.

Well, forget about that. So, what the h*** aku memalam/pepagi ni keluar. Haha... as simple word, aku just nak makan angin malam. UTM betul buat otak aku rasa tersepit. Hanya dengan keluar malam macam ini aku rasa senang dan bebas. Ya, sudah penat, pergilah nikmati keindahan alam.

Keluar memalam ini biasanya aku mulakan dengan makan kat restoran mamak. Haha... pekena teh tarik dengan nasi/mee/mihun goreng dulu bagi badan panas. Barulah otak cepat reflek dengan apa yang aku mahu buat selepas ini. Makan tu penting.

Selalunya, lepas makan inilah aktiviti aku tak tentu. Kadang pandu kereta sesatkan diri. Kadang duduk kat cc sampai Subuh. Kadang duduk kedai mamak sampai Subuh. Useless things i guess. Ada baik aku balik je ke bilik, tidur. Huhu...

Maka, malam ini aku pilih untuk duduk kat cc sampai Subuh. Bawa semua barang yang ada (macam pendrive ke hapa ke...) dan terus bergerak ke sana. Lagipun banyak benda dalam internet ini aku tinggalkan kerana Maxis Broadband aku dah slow tahap siput b*** dah. Kadang leh lak siput ini tido. huh...

Ada banyak kerja kena siapkan. Assignment, projek, blog dan forum. Huhu... sibuk. Tapi aku tahu, dalam pukul 3 ke 4 ke nanti aku akan bosan. Aku akan berhenti. Masuk ke dalam kereta, pandu selaju mungkin dari Skudai ke Johor Bharu dan patah balik selaju mungkin. Kemudian balik ke cc dan buat-buat macam biasa.

Pity me because of my stupidity. Namun aku suka buat macam ini. Seronok. Aku tahu esok pagi bila aku selesai solat Subuh, aku akan jadi orang baru. Tenang dan bersemangat. Bukankah itu sesuatu yang baik.

Pernah buat perkara bodoh dari segi pandangan orang lain tapi tidak pada kalian? Meh kongsi sama... mana tahu ia lebih menarik dari apa yang aku buat sekarang.. huhu...

Well, everything have price. Aku harus pulang sekitar jam 6. Mata akan ngantuk. Poket akan kering. Huhu... Jumpa kalian lain kali..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...