Followers

Gamers

Tuesday, August 19, 2008

Taipku laju gagah berani!!!

Aku suka bila aku mampu menaip laju. Lagaknya seorang penggodam yang sedang cuba memasuki web kerajaan atas beberapa tujuan tertentu. Oh, aku bukan penggodam. Aku pun tak tahu macam mana nak godam pc aku sendiri kalau aku terlupa kata laluan dia. haha...

Aku menaip laju bukan kerana aku berbakat atau terlatih, ia adalah kerana ada benda dalam kepala harus aku keluarkan. In fact, me typing faster than writing. Tulisan buruk, kadang mata sendiri pun susah nak baca.

Aku suka buat entri kat blog, kerana hanya dengan menulis di sini aku rasakan diri aku amat cool. Sebab aku mampu menaip dengan amat laju. Namun, amat berlainan bila aku sedang mengusahakan sesuatu assignment, kalau mahu diberi gred 1 hingga 10 untuk kelajuan, aku beri 10 menaip untuk blog dan 2 untuk assignment.

Mana datang kelajuan sebegini. Yup, kerana minat. Apa sahaja yang ada di dalam blog ini adalah minat aku (kecuali entri berkaitan dengan pembelajaran yang baru-baru ini aku buat... heh...).

Minat aku banyak dan hanya satu yang ternyata aku selalu jadikannya permainan. Psikologi. Dan tu sebab dalam blog aku amat banyak cerita pasal diri sendiri dan perempuan. Well, actually male is simple creature, so they not so much to story to tell. Not like female, ada banyak cerita mengenai mereka yang amat interesting bagi aku.

Ramai kawan aku anggap aku telah silap haluan memilih mekanikal sebagai darah untuk teruskan kehidupan. Hm, bagi mereka, komputer lebih sesuai untuk aku. Haha, ini hanya minat kawan-kawan. Aku jarang serius bila berdepan dengan benda alah ini.

What really interest me in this machine is its capability of giving me the information. Aku perlukan sesuatu untuk mengenali seseorang atau erti kata lain psikologi mereka. Info, maklumat... Dan ini sebenarnya membuatkan tangan aku lebih semakin hari semakin pantas menaip. Bukan kerana aku sukakan komputer kerana ia menarik, ada itu dan ada ini. Cuma kerana kebolehan ia memberikan aku sesuatu yang aku mahu.

Aku suka bila lihat orang mampu menaip laju dan itu hanya berlaku bila mereka sedang chatting, borak. SMS terutamanya. Kerana dari situ aku tahu otak mereka sedang berjalan. One situation lead to other situation. Dan dari situ aku akan lebih belajar untuk memahami mereka.

Aku suka menaip, dan aku harap aku akan terus mampu untuk menaip... tidakkah kalian juga begitu...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...